Thursday, October 15, 2009

Om Bloggen - Ønsker og forslag til artikler/stoff

Her kan folk komme med ønsker om tema for poster.

Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å lage noe som ikke folk har ønska seg, men en sånn tråd kan bli nyttig. Tanken bak er at medlemene i fotoklubben tilsammen har stor og bred kompetanse, selv om hver enkelt av oss føler at vi vet og kan for lite. For eksempel vet jeg at Svein er en erfaren sportsfotograf, så han kan helt sikkert bidra med noe når det gjelder det å ta gode bilder på fotballkamp. Men det skulle ikke forundre meg om han har andre ting på lur, ting som vi ikke vet om. Og en slik ønskeliste kan kanskje lokke fram det :-)
Eller kanskje det er fler som kan dette med sportsfoto? Som der sikkert skjønner bruker jeg bare dette som eksempel.

Mest for å vise litt mer hvordan jeg tenker setter jeg opp ei liste:
"Hvordan selge bilder?",
"Hvordan bruke Layers?",
"Hvordan ta gode bilder på fotballkamp?",
"Hvordan bruke blits til utfylling?"
"Arbeidsflyt"
La oss si at dette er mine ønsker, sånn her og nå. 

Etterhvert som andre ønsker kommer inn, tenkte jeg å prøve og systematisere dem i denne topp posten.
Lage ei liste over ønsker som ingen jobber med, og ei liste over ting som folk jobber med.

Jeg tenker å skrive om Arbeidsflyt. Har en gammel artikkel som trenger litt omarbeiding. Lill lager en eller flere poster om det å lage blog. (EDIT: Det har hun nå gjort).

Blir tråden for rotete, så får vi slette den, og lage en ny. Verre er det ikke :-)

Høres dette fornuftig ut?

No comments:

Post a Comment